.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکاوی حضور تیم گاز مازندران در لیگ کشتی

به گزارش شمال نیوز به نقل از سایت شمال ورزشی تیم کشتی گاز مازندران در حالی در لیگ برتر در سالجاری حضور داشته که نتایج حاصله آن مورد انتظار نبوده است. اینکه چرا این تیم که از سابقه خوبی در لیگ برتر کشتی برخوردار بوده به چنین نتایج ضعیفی دست یافته موضوعی است که شمال ورزشی در این فرصت بدان خواهد پرداخت .

 

محدودیت های ناشی از دولتی بودن تیم گاز مازندران:

گرچه تیم های دولتی از امنیت اقتصادی در راستای پرداخت مطالبات ورزشکاران برخوردارند اما دچار محدودیت هایی از قبیل نامشخص بودن بودجه،تعدد نظرات در اخذ تصمیم،دخالت های غیر کارشناسانه،عدم تامین به موقع نقدینگی،محدودیت در انتخاب ورزشکاران و کادر مربوطه(داخلی و خارجی)،انعطاف پذیری در مقابل فشارهای سیاسی و....هستند که تیم های خصوصی که به واسطه اشخاص حقیقی اداره می شوند با ان مواجه نیستند.

 

نا مشخص بودن وضعیت گاز مازندران برای ورود به لیگ کشتی:

در ابتدای سال و بر اساس تصمیم شورای وزارت نفت که حوالی تیرماه اتخاذ شد مقرر شد تیم نفت تهران به عنوان تنها تیم شرکت کننده از وزارت نفت در لیگ برتر 91 حضور داشته باشد که این مصوبه به شرکت های تابعه از جمله گاز مازندران  نیز اطلاع داده شد.

اما این موضوع به دلائلی در مهرماه 91 دستخوش تغییر گشته و بر اساس تصمیمی غیر منتظره تیم گاز مازندران جایگزین تیم نفت تهران شد که همین مساله شروعی برای حرکت اعتراضی ملی پوشان جذب شده در نفت بود که همچنان این امر ادامه دارد.البته در این راستا می توان به اظهارات و نامه نگاری مجید خدایی ،برادران رنگرز و ...اشاره نمود که شاید این موضوع را بتوان به عنوان یکی از محوری ترین موانع در راستای جمع آوری تیم و کادر منسجم و خوب برای گاز مازندران قلمداد کرد.

 

دخالت در روند مدیریتی تیم کشتی گاز مازندران از سوی تهران:

اگر چه سهمیه حضور نفت در کشتی به گاز مازندران محول شد اما شنیده شده امور ورزش گاز کشور در اقدامی مداخله جویانه مربی و مدیر فنی این تیم را به گاز مازندران معرفی کرد.

امور ورزش گاز کشور در اقدامی عجیب یعقوب نجفی جویباری را به عنوان سرمربی و مجید خدایی را به عنوان مدیر فنی تیم معرفی کرد هر چند افراد نامبرده شده هیچگاه نتوانستند در این تیم حضور یابند.

 

تغییرات در لیست کشتی گیران و کادر پیشنهادی تیم گاز مازندران:

سرمربی تیم کشتی گاز مازندران مهرنوش شاهرخی در مصاحبه ای صراحتا" اعلام کرد ((اگر ترکیب تیم را افرادی همچمون مراد محمدی به عنوان سرمربی و احمد رسولی،عباس طحان،حسن طهماسبی ،سید احمد محمدی و...به عنوان ورزشکار تشکیل می دادند یقینا"نتایج بهتری به دست می آمد. اما صد حیف که مسئولین ورزش شرکت ملی گاز ایران به دلیل کاهش بودجه لیست اولیه را نپذیرفتند و ما نیز ناگزیر به ترکیب فعلی بسنده کردیم و هم اکنون نیز باید بپذیریم که توان تیم گاز از این حد بالاتر نیست و با این ترکیب تنها قادر خواهد بود که موقعیت خود را در لیگ برتر کشتی تثبیت نماید تا بلکه در سال های آتی با ترکیبی قدرتمند و هماهنگی به موفقیت های خوبی دست پیدا کنیم))

 

حاشیه سازی برای تیم کشتی گاز مازندران:

پدیده زشت حاشیه کاذب همیشه مانع از روند رو به رشد در ورزش بوده و باعث به وجود آمدن ناکامی خواهد شد.

با این توضیح مختصر باید با تاسف اعلام نمود تیم گاز مازندران نیز از این موضوع مستثنی نبوده و طی چند سال گذشته عده ای به ظاهر مدعی دلسوزی ورزش و دوست نما قصد به حاشیه کشاندن باشگاه گاز مازندران و تیم کشتی آن را داشته و دارند که به عنوان نمونه می توان به عدم حضور تیم گاز در لیگ کشتی سال گذشته که حاصل عملکرد لیگ 89 بوده و مصاحبه های غیر مسئولانه یکی از اعضا باشگاه اشاره کرد.

البته این را نیز اضافه می نماییم که در صورت تداوم این حرکات مطمئنا" شمال ورزشی در گزارشات آتی خود به معرفی این افراد خواهد پرداخت.

اگر چه مطالب بسیار دیگری درباره مسائل مربوط به این باشگاه وجود داشته که فعلا" به همین مختصر اکتفا می کنیم.

 

اما سئوال این است که:

 چرا و به چه دلیلی وزارت نفت مصوبه اولیه خود را ملغی اعلام نموده و در زمانی نامناسب این امتیاز را به تیم گاز مازندران محول نمود؟

چه کسانی و با چه نیتی از مازندران و مجموعه گاز به دنبال این امتیاز بوده اند؟

آیا به نظر آقایان هیچ ضرورتی با توجه به حضور چند تیم دیگر از استان در لیگ کشتی برای کسب این سهمیه وجود داشت؟

مسئولین شرکت گاز استان اعلام نمایند اصرار برای حضور افرادی که سابقه قصورشان در دوره های گذشته مشخص شده در برهه کنونی و در کنار تیم برای چه می باشد؟

آیا موقع آن نرسیده افرادی که برای تیم حاشیه ایجاد می کنند از تیم کنار زده شوند؟


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.